Η ραδιοϋμενόλυση ως θεραπεία της αρθρίτιδας

Τι είναι η αρθρίτιδα ;

Όλα τα είδη αρθρίτιδας ( ρευματοειδής, ψωριασική, οστεοαρθρίτιδα κ.λ.π.) έχουν κοινό χαρακτηριστικό με τη φλεγμονή ( – ιτιδα όπως φαρυγγίτιδα, σκωληκοειδίτιδα, προστατίτιδα, κ.λ.π. ) στην οποία οφείλονται τα συμπτώματα της αρθρίτιδας, ο πόνος, το οίδημα και η περιορισμένη κινητικότητα των αρθρώσεων. Αυτή η φλεγμονή εστιάζεται κυρίως στον υμένα, δηλαδή στη μεμβράνη που περιβάλλει τα οστά της άρθρωσης ( υμενίτιδα ).

Στη ρευματοειδή αρθρίτιδα η υμενίτιδα είναι το κυρίως επίμαχο σημείο της πάθησης. Ο χόνδρος και τα οστά της άρθρωσης δεν έχουν σχέση με τα συμπτώματα της αρθρίτιδας καθώς δεν διαθέτουν αισθητήρια πόνου ( ο χόνδρος καθόλου )

Η Ραδιοϋμενόλυση ως θεραπεία της αρθρίτιδας

Η ραδιοϋμενόλυση είναι μια ιδιαίτερα αποτελεσματική τοπική θεραπεία στην άρθρωση που πάσχει, χωρίς επιβάρυνση του οργανισμού

Στον αντίποδα, η φαρμακευτική θεραπεία με αντιφλεγμονώδη ή βιολογικούς παράγοντες επιβαρύνει όλο τον οργανισμό του ανθρώπου. Τέλος, η χειρουργική αντιμετώπιση ενδείκνυται μόνο σε περιπτώσεις όπου η αρθρίτιδα έχει καταστρέψει σε σημαντικό βαθμό τα οστά της άρθρωσης.

Τα πλεονεκτήματα της Ραδιοϋμενόλυσης ως θεραπεία της αρθρίτιδας

• Τοπική θεραπεία, χωρίς δηλαδή να επηρεάζεται ο υπόλοιπος οργανισμός
  • Εύκολη και απλή για τον ασθενή εφαρμογή
  • Μπορεί να γίνει και παράλληλα με τη φαρμακευτική αγωγή

Τι πετυχαίνει σαν θεραπεία για την αρθρίτιδα;

Με τη θεραπεία συρρικνώνεται ο ερεθισμένος και διογκωμένος υμένας της άρθρωσης. Έτσι μειώνεται ή και σταματά η φλεγμονή και κατά συνέπεια τα συμπτώματα της αρθρίτιδας.

Πως γίνεται η θεραπεία ;

Το φάρμακο χορηγείται με ένεση στην πάσχουσα άρθρωση, απορροφάται και παραμένει προσκολλημένο στον υμένα της άρθρωσης για λίγες μέρες, ώστε να επιδράσει.

Πόσες θεραπείες απατούνται ;

Συνήθως επαρκεί μία συνεδρία και μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις κρίνεται απαραίτητη μετά από μήνες η επανάληψη.

Που βρίσκει εφαρμογή;

Γενικά η ραδιοϋμενόλυση εφαρμόζεται σε όλα τα είδη της χρόνιας αρθρίτιδας. Οι συνηθέστερες εφαρμογές της είναι στην αρθρίτιδα, στη ρευματοπάθεια και στην οστεοαρθρίτιδα.

Η θεραπεία μπορεί να γίνει σε όλες τις αρθρώσεις π.χ. δάχτυλα, καρπους, αγκώνες, ώμους, ισχία, γόνατα, πόδια, εκτός της σπονδυλικής στήλης.

Τι αποτέλεσμα έχει η θεραπεία της αρθρίτιδας με ραδιοϋμενόλυση;

Γενικά η Ραδιοϋμενόλυση εφαρμόζεται με σκοπό ένα μακροχρόνιο αποτέλεσμα ( πολλών μηνών έως και ετών ), με δυνατότητα επανάληψης.

Στην ανοσοβιακής αιτιολογίας αρθρίτιδα ( ρευματοειδή κ.λ.π. ) αναφέρεται σημαντική βελτίωση έως και ίαση κατά 80% και πλέον των περιπτώσεων.
Σε περίπτωση που η φλεγμονή έχει ήδη επηρεάσει τα οστά μπορεί το ποσοστό επιτυχίας να μειωθεί. Για αυτό το λόγο συνιστάται η ραδιοϋμενόλυση να γίνεται νωρίς και πρίν ακόμα εμφανιστούν εκφυλίσεις στο χόνδρο και τα οστά της άρθρωσης.

Στην οστεοαρθρίτιδα, επειδή με την Ραδιοϋμενόλυση δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν οι εκφυλιστικές εξεργασίες στο χόνδρο και τα οστά της άρθρωσης, το ποσοστό επιτυχίας είναι χαμηλότερο και αναφέρεται από 50% έως 80%

Έχει παρενέργειες η Ραδιοϋμενόλυση;

Από την εμπειρία εφαρμογής της θεραπείας 40 και πλέον χρόνια, δεν έχουν αναφερθεί άμεσες ή μακροπρόθεσμες παρενέργειες ή επιπλοκές, αν η εφαρμογή γίνει σωστά.

Απόσπασμα από συνέντευξη με την Ελένη Σωτηριάδου